In coronatijd begonnen Harry van Dalen en zijn zoon met de online verkoop van jeans, mode en gebruiksartikelen. HandS Online Retail verkoopt alleen via platforms, er is geen webshop. “Het loopt best goed”, aldus Harry. “Zo goed dat we geen tijd hebben om uit te breiden. Ik heb namelijk ook een fysieke winkel in sportkleding- en schoenen, en mijn zoon studeert nog.” De producten zijn verkrijgbaar via Bol.com en Zalando.
Toen Harry’s winkel dicht moest vanwege de coronamaatregelen, zocht hij een manier om zijn omzet op peil te houden. Zijn zoon verkocht al producten online en ze besloten er samen één bedrijf van te maken. Harry: “Het liep vrijwel meteen, maar toen mijn winkel weer openging, was er geen tijd voor een eigen webshop. Het voordeel van webshopplatforms is dat ze een groot bereik hebben. Maar je moet het wel serieus nemen als je er business uit wilt halen. Bij platforms word je sterk beoordeeld op je prestaties. Als je niet voortdurend vijf sterren haalt, ben je zo weg.”
Softwear maakte de koppeling met Zalando. Voor Harry werkt het ideaal: “We hoeven geen voorraad bij te houden en geen verkopen aan te slaan. Dat scheelt veel handelingen.” Hij boekt leveringen in de voorraad in en via de koppeling komen de producten automatisch in Zalando. Harry: ”Na een verkoop printen we de pakbon en verzendlabels en maken we de order klaar voor verzending. Het product wordt ook automatisch van de voorraad afgehaald. Met vijftig tot zestig transacties per dag maakt dat veel uit in handling.” Naar het opzetten van de koppeling had Harry weinig omkijken. Hij hoefde alleen af en toe te testen en te controleren of een product werd afgeboekt. “Softwear regelde verder alles, heel prettig.”