In het Stadshart van Amstelveen bieden de herenwinkel Maddox Casual en de dameswinkel Maddox Next Door kleding in het midden- en hogere segment. De twee winkels zijn eigendom van Marco Mulders: “Bij ons vind je alles voor de vrije tijd, met jeans als belangrijk basisproduct.” Het overdekte winkelcentrum – met onder meer een Bijenkorf – trekt zowel vast publiek uit de omgeving als passanten van verder weg. Dat geldt ook voor Maddox, aldus Marco: “We hebben 50 procent vaste klanten en 50 procent mensen die een dagje komen shoppen.”
Normaal gesproken is het Stadshart een grote publiekstrekker, maar sinds corona en een ingrijpende verbouwing van het winkelcentrum blijven de bezoekersaantallen achter. Dan is het des te belangrijker om veel mensen te bereiken,” meent Marco, “ook online.” Vindbaarheid stelt hem wel voor hem een dilemma: “Als je bij zoekmachines bovenaan wilt staan, moet je fors betalen, maar daar staat onvoldoende omzet tegenover. Tegelijkertijd kun je als fashionondernemer niet zonder webshop, omdat bijna iedereen eerst op internet rondkijkt. Je moet er gewoon online zijn voor je klanten, dat draagt bij aan de binding die ze met je winkel hebben.”
Zijn eerste webshop zette Marco zelf op, samen met zijn zoon. Toen hij verder wilde professionaliseren, stapte hij in 2020 over naar Softwear. Daarbij speelden vooral kosten een rol: “Softwear heeft voor ons op een betaalbare manier een koppeling geregeld naar e-commerceplatform Ecwid. Daardoor hebben we minder omkijken naar de webshop en kunnen we meer tijd besteden aan klanten in de winkel.” Hoewel het online nog niet storm loopt, verkocht Maddox onlangs een aantal artikelen in het zuiden van het land. Marco: “Omdat een van onze damesmerken nog niet zo groot is, komen we daarmee hoog de zoekresultaten. Het laat zien dat een webshop kan opleveren, als je onderscheidend bent.”