In zijn Haarlemse winkel Kloffie verkoopt Michel Noordermeer kleding en sneakers voor mannen en vrouwen. “Eigenlijk richt ik me op iedereen die onze stijl leuk vindt”, zegt hij, “waarbij ik denk dat onze collecties mensen tussen de 25 en 45 jaar het meest aanspreken. We hebben een mix van stijlen die een afspiegeling zijn van wie ik ben. Dat kan clean Scandinavisch zijn, maar ook streetwear. Dit seizoen hebben we veel LA surfwear en ik ben met een Australisch merk bezig. Ik vind het belangrijk dat een merk een visie op duurzaamheid heeft en daarnaar handelt.” De collectie verandert vaak. Michel: “Daar reageren klanten verschillend op. Sommigen zijn vrij stijlvast, terwijl anderen juist graag verrast worden.”
Michel startte zijn webshop in coronatijd en was van plan alleen een kleine collectie met bijzondere items te publiceren. “Maar toen gingen door de lockdown alle winkels dicht en kon je alleen nog online verkopen. We besloten alsnog zo veel mogelijk in de webshop te plaatsen en dat beviel goed.” Sinds het opheffen van de coronamaatregelen is de fysieke winkel weer leidend. Toch houdt Michel de webshop aan, omdat hij heeft gemerkt dat veel klanten daar kijken naar nieuwe collecties en de beschikbaarheid van maten. “Online wordt nooit de hoofdmoot, maar ik zie tegelijkertijd de meerwaarde van de webshop.”
Voor zowel zijn kassassysteem als de webshop werkt Michel met Softwear. “In het verleden had ik twee partijen en die wezen altijd naar elkaar als er iets aan de hand was. Alles onder één dak gaat veel beter.” Even goed doe je in Michels ervaring een webshop er niet zomaar even bij. “Je moet er steeds opnieuw mooie foto’s en tekstjes op zetten, dan is het de investering waard. Als je daar geen tijd voor hebt, kun je je beter op je winkel en social media richten. Gelukkig hebben we net een medewerkster aangenomen die handig is met foto’s".