Retail

Online zichtbaar

Alle cases

Op een vraag krijg ik altijd meteen antwoord

De twee fashionwinkels en outletstore van Hans Frauenfelder trekken een breed publiek: van meiden rond de zestien jaar tot vrouwen van boven de zestig. Nameless heeft dan ook een breed aanbod, vertelt hij: “We verkopen al 25 jaar trendy kleding, schoenen en sieraden van veel verschillende merken, daar zit voor iedereen wel iets bij.” De winkels zijn gevestigd in Den Helder. Een relatief kleine stad, volgens Hans, waardoor hij een grote vaste klantenkring heeft: “En wanneer onze vaste klanten op vakantie zijn, leveren toeristen een positieve bijdrage aan een constante verkoop. De afgelopen jaren is in deze omgeving veel gedaan om het toerisme te stimuleren, onder andere via de bouw van nieuwe vakantieparken. Sindsdien eindigt ons zomerseizoen later, vooral omdat de Duitsers langer vakantie hebben.”

Marketing en branding

Hans werkt al twintig jaar met het voorraadbeheersysteem van Softwear. Sinds begin 2021 heeft hij met technische ondersteuning van Softwear een Ecwid-webshop, plus een koppeling naar fashionplatform Miinto. Hans: “Alles wat ik in de webshop zet is direct zichtbaar voor mijn klanten en ik kan online in heel Nederland verkopen. Tegelijkertijd is de concurrentie online gigantisch. Tegen de branding en marketing van grote merken en fashionplatforms kun je als MKB-ondernemer niet op. Daarom verkoop ik ook via Miinto. Het neemt me werk uit handen, maar daar hangt natuurlijk een prijskaartje aan. Ik blijf dus kritisch kijken naar wat een platform kost en oplevert.” Hij overweegt momenteel om ook via andere online platforms te gaan verkopen: “De samenwerking en de ondersteuning van Softwear in de vorm van koppelingen naar deze platforms zijn hierbij essentieel.”

Korte lijnen

Artikelen die Hans in zijn voorraadbeheersysteem opneemt, staan direct in de webshop. “Dat werkt prima”, beaamt hij. “En als er een enkele keer iets hapert in de koppeling naar Miinto. zoekt Softwear meteen uit hoe het zit, zelfs in het weekend. De lijnen over en weer zijn kort; wanneer ik een vraag stel via de app of mail krijg ik altijd meteen antwoord.”

Klant aan het woord

Alles wat ik in de webshop zet is direct zichtbaar voor mijn klanten en ik kan online in heel Nederland verkopen. Tegelijkertijd is de concurrentie online gigantisch. Tegen de branding en marketing van grote merken en fashionplatforms kun je als MKB-ondernemer niet op. Daarom verkoop ik ook via Miinto. Het neemt me werk uit handen, maar daar hangt natuurlijk een prijskaartje aan. Ik blijf dus kritisch kijken naar wat een platform kost en oplevert.
Hans Frauenfelder Nameless
Website
1 2 3 7

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Wilt u op de hoogte blijven? Softwear stuurt regelmatig een korte nieuwsbrief met informatie over producten, diensten en aanbiedingen. Geeft u zich met onderstaand formulier op.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram