
Update3 storing Softwear n.a.v. aanval ransomware
Via deze update willen wij u informeren over de functionaliteiten die we hersteld hebben en nog gaan herstellen naar aanleiding van de aanvallen op ons rekencentrum afgelopen maandag.
Inmiddels zijn alle diensten weer operationeel op hun oorspronkelijke capaciteit behalve de oude kassa via RDP-verbinding. Om veiligheidsreden hebben we moeten besluiten die ook niet meer te herstellen. Klanten die nog gebruik maakten van deze oplossing worden daarover benaderd.
Ondanks dat alle diensten operationeel zijn is het nog erg druk aan de servicedesk. Veel klanten hebben nog hulp nodig met de nieuwe manier van inloggen en het aanpassen van hun printerinstellingen. Dat zal naar verwachting de komende dagen nog zo blijven.
De servicedesk kan in het weekend weinig aandacht besteden aan dergelijke vragen, u kunt daarover beter na het weekend bellen.
De manier waarop u nu een connectie maakt met de backoffice blijft vragen om het goedkeuren van beveiligingscertificaten omdat die allemaal vernieuwd zijn.
U kunt dit oplossen door de handelingen te volgen in deze handleiding: https://help.softwear.nl/
Het gaat dan met name om deze handeling: